Bangla Jahanam Suruh Budak Main Benda Dia

SHAH ALAM: Belum sempat reda dengan kisah kematian tragik Nurin Jazlin Jazimin, 8, yang dibunuh secara kejam baru-baru ini, seorang kanak-kanak perempuan hampir mengalami nasib sama apabila dicabul dan dipaksa melakukan seks oral oleh seorang lelaki warga asing, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 9 malam itu, kanak-kanak berusia tujuh tahun itu dikatakan bermain bunga api bersama abangnya, 10, di belakang rumah neneknya di Kampung Sungai Kandis, Seksyen 36, di sini.

Tiba-tiba mangsa didatangi seorang lelaki tidak dikenali dipercayai warga Bangladesh yang juga jiran berhampiran yang kononnya ingin bermesra termasuk mengumpan kanak-kanak perempuan terbabit dengan sebiji epal.

Difahamkan, menyedari ketiadaan abangnya yang sudah masuk ke rumah nenek, mangsa diajak suspek ke rumah sewanya di kawasan berhampiran dipercayai kononnya untuk berbual.

Kanak-kanak itu yang dikatakan terlalu mempercayai kata-kata lelaki 'setan' itu kemudian bersetuju ke rumah suspek.

Setibanya di rumah berkenaan, lelaki berusia lingkungan 20-an itu mengarahkan mangsa berbaring di atas katil sebelum membuka seluar panjang dan pakaian dalam kanak-kanak berkenaan.

Selepas itu, akibat terlalu ghairah, mangsa kemudian dipaksa melakukan seks oral bagi memuaskan nafsu binatangnya.

Mangsa yang berada dalam ketakutan segera mengadu perkara itu kepada bapanya sejurus tiba di rumah sebelum bapa kanak-kanak berkenaan bertindak memberkas lelaki terbabit.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Noorazam Jamaludin, berkata kanak-kanak itu terlebih dulu mengadu kejadian itu kepada abangnya sebelum
mereka sekeluarga bertindak menyerbu rumah dan memberkas suspek.

"Pihak kami yang menerima laporan berkaitan perkara itu kira-kira jam 9.40 malam kemudian bergegas ke lokasi kejadian untuk menahan lelaki terbabit.

"Suspek yang berusia lingkungan 20-an dan dipercayai menyewa di kawasan perumahan di situ dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam untuk siasatan lanjut," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Menurutnya, kes itu disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana kesalahan mencabul dan mangsa sudah dibawa ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk pemeriksaan lanjut sekali gus mengesan kemungkinan mangsa dirogol atau diliwat.

0 comments: